Lato w Kuchni Pięciu Przemian - Anna Czelej

Autor: Anna Czelej
Tytuł: Lato w Kuchni Pięciu Przemian
Seria: Kuchnia Pięciu Przemian
Wydawnictwo: Illuminatio
Liczba stron: 224
Oprawa: miękka ze skrzydełkami



Bardzo lubię gotować. Nie zawsze mam na to czas, ale kiedy wreszcie udaje mi się ulokować w kuchni z garnkami i niezbędnymi produktami, to wkładam w to całe swoje serducho. Gotuję zarówno z przepisów rodzinnych, jak i tych nowych, eksperymentując z innymi daniami. Uwielbiam też jeść. Dlatego na blogi kulinarne i książki kucharskie rzucam się z wygłodniałym wzrokiem i niepohamowaną ciekawością, wszystko by wypróbować na sobie i najbliższych nowe smaki. Kiedy zauważyłam w ofercie Wydawnictwa Illuminatio książki kulinarne Anny Czelej, wiedziałam, że muszą trafić w moje ręce - bardzo chciałam spróbować Kuchni Pięciu Przemian.

A cóż to takiego, ta Kuchnia Pięciu Przemian? Otóż jest to metoda gotowania wywodząca się ze Wschodu, polegająca na dobieraniu produktów z każdej z pięciu grup smakowych, zarówno wychładzających jak i rozgrzewających, zależnie od pory roku, tworząc zrównoważone dania pełne harmonii, by odpowiednio wpłynąć na organizm człowieka. I tak mamy pięć grup smakowych - Pięć Przemian: przemianę drzewa - smak kwaśny, ognia - gorzki, ziemi - słodki, metalu - ostry i wody - słony. W książce znajdziemy tabelę aspektów smakowych produktów letnich, dzięki której z łatwością dowiemy się, jaki produkt należy do poszczególnej grupy smakowej. Znajdziemy w niej również tabelę właściwości Yin i Yang - które produkty są silnie wychładzające, które mniej, które silnie rozgrzewają i te które są zrównoważone.

źródło
A główny element książki Anny Czelej, czyli przepisy? Warte uwagi! Są bardzo proste i zrozumiałe, każdy z nas może ich spróbować bez najmniejszych trudności. Produkty,  z których wykonane są poszczególne dania są łatwo dostępne, co czyni je jeszcze prostszymi w wykonaniu, a potrawy wcale nie są szczególnie ekstrawaganckie. Wręcz przeciwnie, w większości są to dania, które jemy na co dzień, z tą różnicą, że przygotowane są zgodnie z zasadami Kuchni Pięciu Przemian. Zdjęcia potraw są niesamowicie apetyczne - podczas przeglądania tej książki od razu zgłodniałam! Znajdziemy w niej wiele pomysłów na lekkie dania, które świetnie nadają się na gorące dni, kiedy nie ma się ochoty na długotrwałe stanie przy garach i późniejsze zajadanie się ciężkimi potrawami, które sprawią, że zalegniemy w łóżku na pół dnia. Jestem strasznie zadowolona, że mogłam poznać tę publikację i nie mogę doczekać się kolejnej części z serii, czyli Jesieni w Kuchni Pięciu Przemian. Wkrótce przedstawię Wam przepisy na wiosnę ;) Polecam wszystkim tym, którzy uwielbiają gotować. 

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa Illuminatio

3 komentarze:

  1. uwielbiam takie książki, chociaż w kuchni nie spędzam dużo czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No, no...przydałoby się.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię gotować, a ta książka bardzo mnie zaciekawiła

    OdpowiedzUsuń