Rozmowy o dzieciństwie - Joanna Rolińska

Autor: Joanna Rolińska
Tytuł: Rozmowy o dzieciństwie
Wydawnictwo: G+J Książki
Liczba stron: 192
Oprawa: twarda



Dzieciństwo to bardzo ważny okres w życiu każdego z nas. To początek, który wpływa na nasze dalsze losy, w mniejszym lub większym stopniu. Często jest to czas, który wspominamy z wielką radością i łezką w oku. Niestety, niejednokrotnie jest to okres przepełniony bólem i tęsknotą, o którym chcielibyśmy zapomnieć. Niemniej jednak jest to czas ważny, który w głównej mierze kształtuje nasze przyszłe ja i to kim staniemy się w przyszłości. Świetnie znacie swoje dziecięce czasy, ale czy zastanawialiście się kiedyś jak wyglądało dzieciństwo innych ludzi, na przykład ludzi znanych i lubianych? Teraz możecie się o tym przekonać, wystarczy sięgnąć po książkę Joanny Rolińskiej pod tytułem Rozmowy o dzieciństwie.

Rozmowy o dzieciństwie to zbiór rozmów (cóż za zaskoczenie) z różnymi personami o znanych nazwiskach. Niemniej jednak nie są to osoby sławne, z grona dzisiejszych celebrytów, o których może chcielibyście usłyszeć. Tutaj spotykamy się z ludźmi, których dzieciństwo związane było z okresem wojny, w większym lub mniejszym stopniu. Niektórzy z nich byli dziećmi w czasie jej wybuchu, inni borykali się z jej konsekwencjami. Ale prócz podobnego środowiska, a raczej okresu, w którym każda z wybranych przez Rolińską postaci wychowywała się, łączy je coś jeszcze - zamiłowanie do literatury, wszechobecność książek i szeroko pojętej kultury w rodzinnych domach. Dlatego Rozmowy o dzieciństwie to nie tylko książka pełna wspomnień o okresie dorastania - to również zbiór rozmów przepełnionych pochwałą czytelnictwa, wartościami, jakie ze sobą niosą książki. Dzięki temu my, czytelnicy, możemy poznać bardzo intymne i wzruszające, ale również przepełnione humorem chwile z życia znanych ludzi, a do tego dowiadujemy się, jak ważna w ich życiu była książka (bo przecież w naszym również jest). Do tego wszystkiego, prócz niewątpliwie pięknej treści mamy również genialną oprawę graficzną, która cieszy oko - twarda, kolorowa okładka i fantastyczne ilustracje ozdabiające wywiady. Cudeńko!

W swojej książce Rozmowy o dzieciństwie Joanna Rolińska przeprowadziła wywiady z takimi osobami jak:
- Józef Hen
- Józef Wilkoń
- Wanda Chotomska
- Marek Nowakowski
- Joanna Papuzińska
- Janusz Szuber
- Zbigniew Mentzel
- Joanna Szczepkowska
- Agata Miklaszewska
- Anna Piwkowska
- Maurycy Gomulicki
- Sylwia Chutnik
- Bohdan Butenko
- Małgorzata Baranowska

Po książkę sięgnęłam z bardzo dużym zainteresowaniem. Po pierwsze zauroczyła mnie przeurocza oprawa graficzna i ilustracje, które momentami bawią, a chwilami przerażają, jednakże w ogólnym rozrachunku wzbudzają wiele wspomnień. Rozmowy o dzieciństwie są niesamowitą lekturą, po którą warto sięgnąć, szczególnie teraz, gdy jesteśmy w okolicy Dnia Dziecka - bardzo fajny prezent, by docenić wewnętrzne dziecko w każdym dorosłym. Urzekła mnie ta lektura i polecam ją z czystym sumieniem. Bardzo przyjemna i rozczulająca, momentami przygnębiająca, ale niewątpliwe warta czasu, który się jej poświęca.
  

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa G+J Książki

4 komentarze:

  1. Raczej nie dla mnie ta książka, nie przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  2. Zainteresowała mnie ta recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem właśnie w trakcie czytania tej książki i jak najbardziej mi się ona podoba :) Wydanie jest świetne, a te ilustracje... cudne po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Recenzja zachęcająca, ale nie jestem przekonana, czy to lektura, która mnie porwie. Z jednej strony może być ciekawa, ale z drugiej - nie przepadam za takimi pozycjami. Nie mówię tak, nie mówię nie. ;)

    OdpowiedzUsuń