Sztuka. Kreatywne zabawy i gry - Ruth Thomson

Autor: Ruth Thomson
Tytuł: Sztuka. Kreatywne zabawy i gry
Tytuł oryginału: The Art. Creativity Book
Wydawnictwo: MUZA SA, 2012
Liczba stron: 82
Oprawa: miękka
Za oknem ciemno, na zegarze kilka minut przed szóstą, a tu dzwoni domofon. Wszyscy w domu, więc kogo niesie o tej porze? Zwlekam się z kanapy, ruszam do hałasującego ustrojstwa z kto tam? na ustach, a w słuchawce słyszę ciche kurier! Kurier! Nieodmienna radość, bo skoro kurier, to i pewnie książki. Podpisuję duperelki, odbieram przesyłkę sporo większą niż te, które dotąd się u mnie pojawiały. Z niecierpliwością rozrywam kurierową folię, potem białą kopertę, z ledwością wydobywam zawartość i w końcu z moich ust wydobywa się okrzyk radości i zachwytu. Razem z kolejnym poradnikiem dla par, w kopercie znalazłam dużą książkę o intrygującym tytule Sztuka. Kreatywne zabawy i gry. Po przewróceniu kilku 
stron radosnym okrzykom i marzeniom, by znów mieć dziesięć lat, nie było końca.

Skąd te zachwyty? Bo, po pierwsze, uwielbiam różne kreatywne bzdetki, które każą mi złapać w dłoń kredki, nożyczki, farbki i naklejki. Uwielbiam się babrać w plastycznych robótkach. Skrycie marzę, by zamknięto mnie w ogromnym papierniczym, to byłby istny raj. A po drugie, książka jest fantastyczna! Naprawdę żałuję, że nie jestem młodsza, bo mogłabym się bezkarnie oddać przyjemności rozbrajania tej publikacji.




Ale wreszcie ochłonęłam i postanowiłam zanalizować ją na spokojnie, dziecięce podniecenie chowając do kieszeni. I oglądam strona po stronie, a moje wewnętrzne dziecię wyrywa się z łańcuchów dorosłości. W publikacji tej, wydanej w formie dużego zeszytu z twardymi stronami na spirali, znajdziemy mnóstwo genialnych gadżetów do rozbudzenia kreatywności i pomysłowości dziecka. Znajdziemy tu strony, które dziecko może samo wypełnić, używając kredek, farbek i własnej wyobraźni. Mamy plansze do gry, wycinanki (kolaż, maska, własna ramka na obrazek), szablony i naklejki, których możemy użyć w naszym kreatywnym zeszycie, ale również poza nim. Prócz tego kolorowanki, malowanki, rysowanki, wyklejanki i co tylko dusza zapragnie. W praktyce możemy wykorzystać zeszyt na wiele różnych sposobów.

A praktyka to nie jedyna zaleta tego tytułu. Pomijając fakt, że podczas zabawy z zeszytem można się świetnie bawić i rozwinąć wyobraźnię dziecka, można się też czegoś nauczyć. Poszczególne strony okraszone są informacjami o najbardziej znanych artystach z całego świata, wśród nich znajdziemy Leonarda da Vinci, van Gogha, Rodina, Muncha i wielu, wielu innych. Książka ta, to nie tylko zabawa, ale również nauka przez zabawę.

Myślę, że Sztuka. Kreatywne zabawy i gry, to świetny prezent dla dziecka (i nie tylko, patrząc po mojej entuzjastycznej reakcji po otwarciu koperty), który rozwinie jego kreatywną stronę, pozwoli mu poznać malarzy, rzeźbiarzy, etc. z całego świata – może nawet obudzić w nim samym prawdziwego artystę! Uważam, że w czasie, kiedy dzieciaki coraz więcej swojego wolnego czasu spędzają przed ekranem telewizora, czy przed monitorem komputera, potrzebujemy takich tytułów, które rozwijają, angażują dzieciaki fizycznie i psychicznie, a nie mamią i ogłupiają. Z pewnością jest to również fantastyczny sposób na zabawę dziecka z rodzicem, której często brakuje. Zatem drodzy rodzice, biegnijcie do księgarni czy klikajcie w te internetowe i kupcie swoim pociechom recenzowaną przeze mnie pozycję – naprawdę warto! Osobiście żałuję, że nie miałam takiego czegoś, kiedy sama byłam mała. Ale wszak nic straconego, mogę nadrobić teraz i uwierzcie mi, zrobię to z czystą przyjemnością i fascynacją dziecka! Polecam ten tytuł z całego serca ;)

Moja ocena: 10/10
Tytuł poznałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa MUZA SA 

7 komentarzy:

  1. Pewnie też cieszyłabym się jak dziecko, gdyby ktoś włożył mi w dłonie taką pozycję. : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba właśnie znalazłam świąteczny prezent dla mojej chrześnicy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rozumiem Twój zachwyt. Sama uwielbiam takie bajery, a nożyczki, papier kolorowy i klej to mój żywioł :). Szkoda, że już na taką fajną książkę jestem za stara, ale być może znajdę w rodzinie jakiegoś malucha, który zainteresuje się taką sztuką dla dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna książka, na pewno nie jednemu rodzicowi się przyda. Może polecę ją na święta przyszłej szwagierce, która ma w domu Malucha :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka jak najbardziej dla mojej siostry.
    Zapraszam Cie do zabawy.
    http://ksiazkamojprzyjaciel.blogspot.com/2012/11/liebster-blog-d.html#more

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda rewelacyjnie^^ Uwielbiam takie duperele, pomimo że jestem plastycznym beztalenciem, a moje umiejętności malarskie zatrzymały się na poziomie dziecka ośmioletniego xD

    OdpowiedzUsuń