Wybranka bogów cz.2 - P. C. Cast

Autor: P. C. Cast
Tytuł: Wybranka bogów cz.2
Tytuł oryginału: Divine by Mistake
Seria: W kręgu mocy Partholonu
Wydawnictwo: Mira, 2012
Liczba stron: 368
Oprawa: miękka
I znów przychodzi nam wkroczyć do mistycznego miasta zwanego Partholonem, gdzie przypadkowo znalazła się przekomiczna nauczycielka języka angielskiego, Shannon Parker. A wszystko przez jedną, zwykłą wazę, która przeniosła ją do całkowicie innej rzeczywistości. Teraz Shannon nazywa się Rhiannon i jest Wybranką Bogini Epony, która rządzi całym Partholonem, a który to Partholon stanął w obliczu wojny z odrażającymi kreaturami, Fomorianami, którzy porywają i gwałcą niewinne kobiety. Trzeba przyznać, że na głowę roztrzepanej Shannon spadła wielka odpowiedzialność.

Ale to nic, przecież ma u swego boku cudownego męża centaura, ClanFintana, który ochroni ją swoją piękną, umięśnioną piersią. Ma też fantastyczną przyjaciółkę Alannę, przystojnych i silnych strażników, odważną Łowczynię i moc Bogini Epony. Da sobie radę z Fomorianami i z chorobą, która zaczęła atakować ludność Partholonu. Przecież coraz łatwiej odnajduje się w nowym świecie i nowej rzeczywistości, która przypomina tę z antycznego snu. Co więcej, coraz częściej zaczyna w sobie odkrywać budzącą się siłę, którą przelewa w jej ciało Epona.

Czyżby to Shannon była prawdziwą Wybranką Bogini, a nie ta zakłamana, wredna i wyniosła Rhiannon, którą zastąpiła? Czy Parker poradzi sobie z Fomorianami i poprowadzi swój lud do zwycięstwa? Wszak każda walka, wygrana czy przegrana, niesie ze sobą straty, również te krwawe…
Źródło


Pewnie wydaje Wam się, że moje „streszczenie” drugiej części „Wybranki bogów” jest jakieś takie lekceważące, prześmiewcze i cokolwiek bądź. Ale prawda jest taka, że nie można inaczej podchodzić do tej książki, która jest świetnym połączeniem romansu i powieści fantasy (akurat cech romansu ma sporo). Naprawdę! Przede wszystkim napisana jest z wielkim humorem, który pojawia się w tekście w szczególności dzięki głównej bohaterce, która jest tak prostą i przekomiczną kobitą, że nie sposób się z niej lub też nią, nie śmiać. Ubawiłam się z tą książką po pachy, a wiecie dlaczego? Bo po pierwszej części nie miałam, co do niej większych oczekiwań. Wiedziałam, co zastanę i czerpałam z jej treści czystą przyjemność. Shannon jest tak bezpretensjonalna, tak śmieszna, że nie sposób jej nie polubić. Mimo że czasem zachowuje się jak głupia, rozchichotana trzpiotka, to obudziła we mnie ciepłe (cieplutkie?), przepełnione przyjaźnią myśli.

Dobra, koniec peanów na temat Shannon, czas na konkrety. Jak już wspomniałam, zarówno w tej, jak i w pierwszej części, znaleźć możemy sporo cech, które znajdziecie w prawdziwym romansidle. Każdy tutaj jest piękny, przystojny, umięśniony i ociekający seksem. Ciasteczka do schrupania, jakby to powiedziała Shannon. Każdy obecny tu romans zakończyć się musi happy endem, wiadomo. Do tego wszystkiego, cała fabuła okraszona jest wątkiem fantastycznym – krwiożerczy Fomorianie ze skrzydłami jak u nietoperza i cudowne centaury, pół konie, pół ludzie. To dopiero wybuchowa mieszanka.

„Wybranka bogów” autorstwa P.C. Cast nie jest lekturą ambitną. Nie jest lekturą, po którą sięgną fani tej „prawdziwej” fantastyki. Ale wiecie co? Kogo to obchodzi, skoro przy tej książce można się naprawdę dobrze bawić? Śmiać się do rozpuku, odprężyć i znaleźć w świecie, do którego nie zajrzymy w zwykłym romansidle. Nie mam zamiaru się wstydzić, że „Wybranka bogów” mi się podobała, bo niby czemu? Czytajcie, jeśli macie ochotę na ubaw po pachy, a co!

Moja ocena: 7,5/10
Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa Mira 

14 komentarzy:

  1. miałam okazję czytać i w ogólnym rozrachunku seria mi się podoba :) choć tom drugi jest o wiele lepszy od pierwszego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam ani pierwszego tomu ani drugiego. Nie jestem fanką "prawdziwej" fantastyki, więc nie miałabym porównania czytając "Wybrankę bogów". Jeśli dużo śmiechu gwarantowane, to biorę książkę bez pytań:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam inne książki tej autorki, jednak do tej mnie jakoś nie ciągnie i raczej ją sobie odpuszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jestem przekonana co do tej serii:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam już wiele opinii na temat tych książek, i większość dawała do zrozumienia, że ogromnym plusem jest humor:) Chętnie sięgnę, zwłaszcza na początek roku szkolnego!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi się spodobała. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na tą propozycję chyba raczej się nie skuszę...

    OdpowiedzUsuń
  8. Uśmiech, relaks i zabawa - czasem to właśnie jest najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaczęłam czytać pierwszą część i nie spodobała mi się. Więc zakończyłam lekturę i wiem, że do niej nie wrócę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam serię "Dom Nocy" i po tym mam dość książek tych pań. Może za jakiś czas.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam wcześniej o tej serii... Ale to chyba nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wszystkie książki muszą być ambitne. Muszę zacząć czytać tę serię :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja również uważam, że ta część jest znacznie lepsza :D i rzeczywiście można się przy niej świetnie bawić :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Chyba nie jestem do końca przekonana, ale nie odmówię, jeśli nadarzy się okazja ;)

    OdpowiedzUsuń