Top 10: najważniejsze nieprzeczytane książki

Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu ma blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu.

Dziś przyszła pora na... Najważniejsze nieprzeczytane książki!

Ha, miałam całkiem sporo wątpliwości, czy zabrać się za tę topkę - przede wszystkim przełamanie własnego wstydu i poczucia winy, i myślenia "jak ja mogłam tego nie przeczytać?". Ale potem pomyślałam sobie, że to będzie świetna okazja do zrobienia sobie małego podsumowania - kto wie, może znajdę motywację, by zabrać się w końcu do lektury tych biednych książek, które mnie jakoś omijają z daleka. Tak więcej dzielę się z Wami moim TOP 10 najważniejszych nieprzeczytanych książek ;)


Lista zrobiona na szybko ;)

1. Alicja w krainie czarów - Lewis Carroll
2. Buszujący w zbożu  - J. D. Salinger
3. Gra o tron - George R. R. Martin
4. Imię róży - Umberto Eco
5. Seria o Wiedźminie - Andrzej Sapkowski
6. Kwiat pustyni - Waris Dirie
7. Mistrz i Małgorzata - Michaił Bułkahow
8. P.S. Kocham Cię - Cecelia Ahern
9. Ptasiek - William Wharton 
10. Złodziejka książek - Marcus Zusak 

+ miliard innych, dla których zabrakło miejsca w TOP 10 :D

Ale mi wstyd... ;( Muszę nadrobić zaległości, jak nic :P

24 komentarze:

  1. Świetne Top 10 - chyba też muszę kiedyś zabrać się za nie. :)
    Z podanych przez Ciebie książek czytałam tylko "Kwiat pustyni" (i to dwa razy!) oraz "Alicję w Krainie Czarów" (z tego co pamiętam.. ;-)). "P.S. Kocham Cię" czeka na mojej półce. Bardzo chcę przeczytać "Mistrza i Małgorzatę", "Ptaśka", "Złodziejkę książek" i "Buszującego w zbożu".

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój zestaw pewnie wyglądałaby podobnie. :) Do "Imienia różny" zmusiłam się jakiś czas temu, ale właściwie szkoda na tę książkę czasu, jak dla mnie. :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. A tam od razu wstyd :) No coś Ty :)
    Z wymienionych przez Ciebie przeczytałam "Mistrza i Małgorzatę" i tyle ;] "PS Kocham Cię" czeka na mojej półce cały czas na swoją kolej :))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też "P.S. Kocham Cię" leży i czeka, i doczekać się nie może ;D Zawsze jest coś innego do czytania i tak się robią zaległości ;(

      Usuń
  4. Czytałam "Złodziejkę książek", "Imię Róży"- moim zdaniem warto znać :) "P.S. Kocham Cię" i "Mistrza i Małgorzatę", ale nie zachwyciła mnie ta książka jak innych. Aż mi wstyd, bo może tylko ja nie dostrzegam tego czegoś, co drzemie w "Mistrzu i Małgorzacie".

    Od Sapkowskiego jakoś mnie odrzuca, właściwie nie wiem czemu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W połowie pokrywa się z moimi nie przeczytanymi.
    "Mistrza i Małgorzatę" czytałam dwa razy, podobnie jak Wiedźmina - obie cudowne. "Kwiat pustyni" mnie jakoś szczególnie nie zachwycił, za to "Ptasiek" i przede wszystkim "Imię róży" są bardzo ok ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam pozycje nr 7 i 8 reszty jeszcze nie ale nadrobię.

    OdpowiedzUsuń
  7. Za "Buszującego w zbożu" i "Imię Róży" muszę się prędko zabrać. Trochę z Twojego top10 mam za sobą, ale wiele przed sobą!

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam "Kwiat pustyni", o reszcie słyszałam, ale nie miałam okazji przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. "Grę o tron" i "Wiedźmina" sama muszę jeszcze nadrobić... a "Mistrz i Małgorzata" to najlepsza lektura!

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj zgodzę się co do "Wiedźmina" zdecydowanie i też od dawna mówię sobie, że nadrobię :P

    OdpowiedzUsuń
  11. "Buszującego w zbożu", "Grę o tron" i "Imię róży" też mam w planach nadrobić, bo Sapkowskiego darowałam sobie już dawno temu, totalnie nie moja bajka. :) resztę książek czytałam i gorąco polecam, zwłaszcza "Ptaśka", "Mistrza i Małgorzatę", "Alicję w Krainie Czarów" i "P.S. Kocham Cię", które jest chyba najlżejszą i najbardziej wzruszającą książką z tego zestawienia. :)))
    "Kwiat Pustyni" warto znać, ale jeśli chodzi o historie tego typu to mi bardziej przypadła do gustu "Spalona żywcem".

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytałam jedynie "P.S. Kocham Cię" i "Złodziejki książek", ale z resztą się absolutnie zgadzam. Mi chyba trudno byłoby wybrać jedynie 10 takich top książek, chyba nawet w 20 bym się nie zmieściła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ja ciemna jestem - nie doczytałam, że tu chodzi o NIEprzeczytane książki... :)

      Usuń
  13. Ja do swojej listy musiałabym dodać wszystkie z tych i jeszcze setkę innych...

    OdpowiedzUsuń
  14. Też nie czytałam Złodziejki, ale mam ją już w swoich zbiorach :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Och, ta "topka" jest zdecydowanie stworzona dla mnie...
    Z Twej listy jestem w trakcie czytania Wiedźmina, mam za sobą V część, oraz "P.S Kocham Cię". A resztę również bardzo chciałabym przeczytać i z pewnością to zrobię w najbliższej(??) przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam Wiedźmina, Złodziejkę książek i Buszującego w zbożu. Po resztę z twojej Top 10 sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie przeczytałam trzech z wymienionych. Chyba dołączę do akcji!

    OdpowiedzUsuń
  18. O Imię róży jest świetne,przeczytaj koniecznie ;D

    OdpowiedzUsuń
  19. P.S Kocham cię też mam zamiar przeczytać ale to raczej ze względu na to że skusił mnie zwiastun filmu. Buszujący na mnie nie zrobił dużego wrażenia..za to Wiedźmina polecam:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Grę o tron czytaj jak najszybciej! :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Nadrabiaj, widzę u Ciebie co najmniej kilka świetnych pozycji! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Whartona namiętnie czyta mój M., a ja cały czas się nie mogę zmobilizować. Ale zrobię to, bo wstyd mieć takie braki w dorobku czytelniczym :)

    I tego "Buszującego" też koniecznie muszę wreszcie poznać.

    OdpowiedzUsuń