Język i fakty. Poznaj Włochy. Poznaj Hiszpanię.

Tytuł: Poznaj Włochy + Poznaj Hiszpanię
Seria: Język i fakty
Wydawnictwo: Cztery Głowy, 2012
Liczba kartoników: 100 


Moda na samodoskonalenie prze do przodu. Chcemy się rozwijać, nawet mimo tego, że czasem nasza motywacja ucieka gdzieś w las, niechętna do wysiłku i podjęcia starań. Szukamy nowych, lepszych wyjść i metod, które pomogą nam szybko i przyjemnie osiągnąć cele, które sobie wyznaczamy. Czy w takim momencie sięgnęlibyście po niepozorne kartoniki, które mieszczą się w dłoni, po to, by nauczyć się nowego języka, bądź by podszkolić ten, który już znacie? Myślę, że osobiście miałabym wątpliwości odpowiadając na to pytanie. Na szczęście Wydawnictwo Cztery Głowy rozwiało moje wątpliwości wraz z wprowadzeniem nowej serii kursów przybliżających język i kulturę krajów europejskich zatytułowanej „Język i fakty”.

Osobiście, dzięki fiszkom miałam okazję poznać Włochy i Hiszpanię. Zestaw w obu wypadkach obejmuje zagadnienia z różnych dziedzin – geografii, historii, polityki oraz mnóstwo ciekawostek, chociażby kulinarnych bądź obyczajowych. Niewielkie pudełeczko, w którym umieszczone są fiszki, zawiera 100 kartoników – po jednej stronie umieszczone jest słówko oraz zdanie w języku polskim, natomiast z drugiej strony każdego z kartoników znajduje się tłumaczenie wcześniej podanych zwrotów. W pudełeczku znajdują się również dwa kartoniki: „umiem” i „nauka”, krótkie wyjaśnienie dotyczące fiszek oraz kod do pobrania darmowych plików mp3 z zapisem fonetycznym podanych słówek i zwrotów.
 
Wydawnictwo Cztery Głowy proponuje nam dwa typy nauki za pomocą fiszek. Pierwszy z nich to „Faza nauki”, podczas którego zapamiętujemy treść kartoników, przekładając je za kartonik „nauka”. Natomiast drugi typ to „Quiz”, podczas którego przekładamy fiszki z pudełeczka za kartonik „umiem”, jeśli udzielimy poprawnej odpowiedzi, bądź „nauka”, jeśli odpowiedź będzie błędna. Każdy ze sposobów jest świetnym sposobem na to, by zapamiętać wszystkie zwroty i słownictwo, które znajdziemy w tych zestawach fiszek.

Szczerze przyznam, że jestem bardzo mile zaskoczona fiszkami Wydawnictwa Cztery Głowy. Wiedziałam, że takie cudeńko istnieje, ale nigdy nie miałam okazji przetestować ich na własnej skórze, choć świetnie zdawałam sobie sprawę, że taki system powtórek jest naprawdę skuteczny, choć z pewnością czasochłonny. Ale czy nie warto poświęcić odrobiny czasu by poznać takie cudowne państwa jak Hiszpania czy Włochy? Do tego wszystkiego niewielki rozmiar pudełeczka i samych fiszek sprawia, że można je zabrać dosłownie wszędzie – do plecaka, torebki czy nawet kieszeni, a co za tym idzie, słówka można powtarzać przy każdej nadarzającej się okazji – w autobusie, poczekalni czy u fryzjera.

Jedynym mankamentem tej serii jest fakt, że przeznaczona jest dla osób, których znajomość języka włoskiego bądź hiszpańskiego jest na poziomie średnio zaawansowanym (wyższy podstawowy, niższy średnio zaawansowany). W tym wypadku łatwiej było mi korzystać z zestawu „Poznaj Włochy”, gdyż język włoski nie jest mi obcy, natomiast zestaw „Poznaj Hiszpanię” okazał się nie lada wyzwaniem.

Niemniej jednak uważam, że zarówno seria „Język i fakty”, jak i same fiszki, zasługują na uwagę, bowiem jest to metoda, która w łatwy i przyjemny sposób pozwoli przyswoić nam słownictwo oraz zwroty z języka, który chcemy poznać. Tutaj skupialiśmy się na nowinkach i ciekawostkach z Hiszpanii i Włoch, jednakże fiszki mogą posłużyć w nauce słownictwa o różnej tematyce. Osobiście mam zamiar nadal korzystać z tej metody, by rozwinąć znajomość języka włoskiego i poznać język hiszpański. Polecam! 
Moja ocena: 9/10
Za fiszki dziękuję Wydawnictwu Cztery Głowy

Język i fakty. Poznaj Włochy < fiszki kupisz tutaj
Język i fakty. Poznaj Hiszpanię  < fiszki kupisz tutaj

14 komentarzy:

  1. Hiszański to raczej mnie nie interesuje, ale wsłoki owszem i chętnie rozejrzę się za fiszkami w tym języku.

    OdpowiedzUsuń
  2. chciałabym, ale wersję z angielskim :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne mają te fiszki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja chciałabym hiszpańskie fiszki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fiszki tego wydawnictwa znam - również mam włoskie, do tego też Wlk. Brytanię - i są świetnym sposobem na naukę. Czuję, że nauczę się dzięki nim więcej, niż wkuwając słówka z podręcznika szkolnego ;DD

    OdpowiedzUsuń
  6. Chciałabym nauczyć się hiszpańskiego, ale ja nie znam nawet podstaw, więc musiałabym znaleźć fiszki odpowiednie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  7. Fiszki to bardzo dobry sposób na naukę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kapitalna opinia :D Właśnie mam od tego wydawnictwa 2 inne zestawy fiszek i też będę je recenzowała. Od pewnego czasu z nich korzystam i jestem bardzo zadowolona!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja miałam przyjemność wypróbowania tytułu do niemieckiego i też jestem bardzo zadowolona! Super :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie próbowałam jeszcze nauki z fiszek, ale może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy sposób nauki, może kiedyś wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń