Top 10: książki, które chcielibyśmy znów po raz pierwszy przeczytać

Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą bliżej poznać blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień. 

 Dziś przyszła pora na 10 książek, które chcielibyśmy znów po raz pierwszy przeczytać ;) A oto i mój ranking:

1. S@motność w sieci - może już zauważyliście moją słabość do tej powieści Wiśniewskiego, a w szczególności do jej głównego bohatera - Jakuba. Czytałam ją wiele razy, ale chciałabym przeczytać ją jeszcze raz, nie znając zakończenia, które nieodmiennie, z każdym czytaniem porusza mnie do głębi.

2. Los powtórzony - kolejna książka Wiśniewskiego, którą z chęcią pochłonęłabym na nowo. Mam słabość do tego Autora i nie będę się z tym ukrywać, o nie! ;)

3. Jeżycjada - ostatnio z utęsknieniem wspominałam serię Musierowicz, którą czytałam będąc nastolatką. Czytała też ją moja mama, co było świetnym mostem między pokoleniami. Teraz chciałabym ją przeczytać znowu i mam marzenie, żeby mieć całą Jeżycjadę na półce, a co!
4. Anioły i demony - pamiętam jak w pewne święta zarwałam noc, byle tylko się nie oderwać od Dana Browna i jego książki. To było coś i z chęcią bym do tego wróciła. Na pocieszenie przeczytam sobie "Zaginiony symbol", który czeka już na mnie na półce.

5. Cień wiatru - właśnie wtedy zaczęła się moja fascynacja Zafonem. Z chęcią znalazłabym czas, by znów ją przeczytać.

6. Gra anioła - kolejny raz Zafon i kolejny raz niegasnąca fascynacja, choć już nie tak wielka jak przy "Cieniu wiatru". Wyjątkowy klimat i atmosfera tylko w jego książkach ;)

7. Jodi Picoult - tu nie ograniczam się do żadnej konkretnej książki,  bo każda z jej książek poruszyła mnie na swój konkretny sposób. Chciałabym ją odkryć na nowo - na pocieszenie został mi fakt, że jeszcze wiele jej książek przede mną ;)

8. Ewa Nowak - bardzo polubiłam jej serię dla nastolatek, która, jak dla mnie, była bardzo wartościowa i znów chciałabym ją przeczytać na nowo. Szczególnie "Krzywe 10" i "Kiedyś na pewno". 

9. Milczenie owiec - tak, tę książkę z pewnością chciałabym znów przeczytać po raz pierwszy. I ten dreszczyk emocji w poznawaniu Hannibala. Niedawno próbowałam przeczytać ją znowu, ale to już nie było to samo, co za pierwszym razem, niestety... A Lecter nie przestanie mnie fascynować.

10. Zaklęci w czasie - pamiętam, że książka ta zrobiła na mnie duże wrażenie (o filmie już nie wspominając, bo ryczałam jak bóbr) i chciałabym znów ją przeżyć i poczuć, od nowa, jak za pierwszym razem.

Z tym rankingiem poszło stosunkowo łatwo, ale tak naprawdę to nie potrafię doczekać się kolejnego, który będzie o muzycznych idolach - zacieram ręce z radości :D

22 komentarze:

  1. Cień wiatru i Jodi Picoult (tak, tak, tak! :D). Gry anioła nie czytałam jeszcze niestety. :< A z Jeżycjady czytałam jedynie Opium w rosole jako lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Za twórczością Ewy Nowak nie przepadam zupełnie-czytałam bodajże trzy tytuły i nie mam zamiaru zabierać się za kolejną. Za to "Samotność w sieci" czeka na swoją kolej w mej domowej biblioteczce i mam nadzieję, że mnie również się spodoba jak Tobie. Do powieści pani Picoult mam podobne odczucia, tak samo z "Cieniem wiatru", aczkolwiek czytałam tylko ten utwór tego autora, co koniecznie muszę nadrobić w najbliższej przyszłości!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja także jestem zauroczona powieściami Wiśniewskiego.
    Mam w planach niebawem sięgnąć do Picoult i Zafony.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jodi Picoult też lubię,a Jeżycjada to naprawdę dobre książki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też chętnie przeczytałabym od nowa "Cień wiatru" i "Grę anioła". Obie książki uwielbiam :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Cień wiatru jest świetny, Jeżycjada też. Do Ewy Nowak jakoś się przekonać nie mogę. Po prostu nie lubię jej książek. Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja nie wiem... Bu! Ale Jeżycjada to na 100% i Bez mojej zgody jeszcze...

    OdpowiedzUsuń
  8. Podpisuję się pod numerem 3, 8 i 9 :)
    Hm, chyba też stworzę sobie taką listę...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ooo.. 1, 5 i 7 to również i moje typy:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Cień wiatru zawsze chętnie jeszcze raz przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam żadnej z tych książek, oprócz "Samotności w sieci", chociaż nie zrobiła ona na mnie tak dużego wrażenia. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O Zafona i Krzywe 10 też bym chciała na nowo przeczytać. Swego czasu dołączyłabym również do tego jeżycjadę, ale chyba w sumie teraz doceniam książki z wcześniejszego dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeżycjadę czytałam, ale również muszę ją znowu całą przeczytać;D A "Cień wiatru" czeka na półce, ciekawa jestem czy również będę nim tak zachwycona.

    OdpowiedzUsuń
  14. Z wymienionych przez Ciebie książek z chęcią ponownie przeczytałabym "Cień wiatru" oraz dzieła Ewy Nowak. Zwykle nie czytam typowo młodzieżowych książek, ale te mają w sobie to coś, co mnie oczarowało :)

    OdpowiedzUsuń
  15. 'Samotność w sieci' miała znaleźć się i u mnie - pamiętam ten nawał emocji, jaki towarzyszył pierwszej lekturze. Uczucia niezapomniane!

    Mam wielką ochotę przeczytać 'Zaklętych' - film zrobił na mnie spore wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja właśnie planuje kupić całą Jeżycjadę. Też mam don tych książek sentyment.

    OdpowiedzUsuń
  17. Tak jak Ty, chętnie przeczytałabym ponownie po raz pierwszy "Cień wiatru" i "Grę Anioła". To moje pierwsze książki tego autora i jestem nim już zachwycona. ;D

    OdpowiedzUsuń
  18. Zaklęci w czasie to moja ukochana książka, także pod tym tytułem się podpisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Parę z wymienionych przez Ciebie książek nie czytałam, także dodam je do swojej listy i zobaczę jak mnie one przypadną do gustu :)
    Jeśli chodzi o serię książek Ewy Nowak, to całkowicie się z Tobą zgadzam. Sama z chęcią bym przeczytała wszystkie części od początku.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawe zestawienie :)
    Anioły i Demony...trafny wybór :P

    OdpowiedzUsuń
  21. Zgadzam się co do Picoult i Zafona :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nad "Cieniem Wiatru" tez się zastanawiałam ale.. no właśnie jakieś ale miałam:)

    OdpowiedzUsuń