W pół drogi do grobu - Jeaniene Frost

Autor: Jeaniene Frost
Tytuł: W pół drogi do grobu
Tytuł oryginału: Halfway to the Grave
Seria: Nocna Łowczyni, tom I
Wydawnictwo: MAG
Liczba stron: 440
Oprawa: miękka
Czasem w naszym życiu wydarzają się tak okropne rzeczy, że nie sposób odrzucić ogarniającej nas żądzy zemsty i przepełniającego nas gniewu. Każda myśl wydaje się skupiać tylko na jednym: odpłacić pięknym, za nadobne. Właśnie w takiej sytuacji znalazła się Cat, która jest córką ofiary gwałtu.  22 lata temu pewien wampir zgwałcił matkę Catherine – skutkiem czego narodziła się pół-wampirzyca pałająca żądzą zemsty. Od wielu lat jej głównym zadaniem jest polowanie na wampiry i zabijanie ich. W ten sposób chce wynagrodzić matce wszystkie przykrości, których doznała za sprawą okrutnego krwiopijcy.

Pewnego wieczoru podczas kolejnego polowania w klubie, Cat zauważa przyczajonego w ciemnym kącie wampira. Wie, że będzie to jej kolejna ofiara. Chcąc wyprowadzić przystojnego mężczyznę z klubu próbuje wszystkich swoich wdzięków i umiejętności, lecz na próżno. Wampir spławia Cat nim ta zdaje sobie z tego sprawę.  Jednakże wkrótce ich drogi znów się splotły. Tym razem dziewczyna nie chciała stracić okazji na zlikwidowanie kolejnego niepotrzebnego krwiopijcy. Niestety, zapomniała o jednym – że nie należy lekceważyć przeciwnika. Tym sposobem znalazła się w opuszczonej jaskini, przypięta kajdankami, niemal naga. Wampir postanowił ją porwać…

Cat pozostaje nieugięta. Nie daje się zastraszyć wampirowi, który próbuje wydobyć z niej informacje, których nie posiada. Od słowa do słowa, dochodzą do porozumienia. Bones, bo tak ma na imię wampir, który porwał Cat, zdał sobie sprawę, z kim ma do czynienia. Postanawia zwerbować Cat do wspólnych interesów – wszak oboje polują na wampiry. Dziewczyna niechętnie zgadza się na warunki Bonesa i tak rozpoczyna się jej nowe życie pełne morderczych treningów, kusych sukienek i srebrnych noży.

Czy współpraca Cat  i Bonesa będzie należała do udanych? Na kogo tak zawzięcie poluje Bones? Czy Cat uda się odnaleźć ojca, by mogła całkowicie zemścić się na rasie, która skrzywdziła jej matkę? Czy Cat podda się nieodpartemu urokowi Bonesa?

„W pół drogi do grobu” to pierwsza część cyklu „Nocna łowczyni” autorstwa Jeaniene Frost. Na początku warto powiedzieć, że historia Cat nie należy do oryginalnych – każdy z nas świetnie zdaje sobie sprawę, że wampirze historie już były, nie raz i nie dwa. Jednakże, mimo tego, że pomysł jest dosyć powszechny, książka ma w sobie coś wyjątkowego. Co? Już mówię.

Po pierwsze fabuła - wartka akcja wciąga czytelnika do reszty. Już od początku non stop coś się dzieje, co sprawia, że nie można się nudzić podczas lektury. Akcja prze do przodu, rwąc ku rozwiązaniu i zakończeniu sugerującym kolejną część – co mnie niezmiernie cieszy, w szczególności, że „Jedną nogą w grobie” czeka już na mnie na półce. Kolejną zaletą fabuły jest jej dowcip i przemieszane motywy – przemoc, seks, miłość – wszystkiego po trochu,  co daje niesamowitą mieszankę. Przyznaję, że wielokrotnie miałam ciarki na całym ciele. I to nie tylko ze strachu…
"Jeśli ode mnie uciekniesz, będę cię szukał. I znajdę cię..."
Po drugie, wyraziste główne postacie. Cat od początku zyskała moją sympatię – jest silna i niesamowicie uparta, skupiona na swoim celu, nieugięta. Ponadto ma cięty język i dowcip, co dodaje smaku lekturze. Również Bones bardzo mi się spodobał – myślę, że będzie kolejnym bohaterem płci męskiej, do którego będę po cichu wzdychać. Pod skorupą silnego, pewnego siebie i nieco aroganckiego mężczyzny skrywa swoją wrażliwą naturę przepełnioną troską i miłością. Momenty z Bonesem z całą pewnością należą do moich ulubionych.  

Ogólnie mówiąc jestem na duże tak, co do tej części – zobaczymy, co Autorka przygotowała w kolejnych częściach cyklu o Nocnej Łowczyni. Książka ma w sobie wszystko, co mieć powinna, by zachęcić do czytania – wartką akcję pełną nurtujących tajemnic, wyraziste postacie, które zostają w pamięci oraz to „coś”. Mimo, że pomysł na wampirze historie jest wszystkim znany, tutaj jest coś wyjątkowego, co wyróżnia książkę spośród innych. Lektura „W pół drogi do grobu” dostarczyła mi wielu silnych wrażeń i emocji, co bardzo sobie cenię w książkach. Polecam starszym fanom wampirów. I nie tylko!
Moja ocena: 9/10
Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa MAG 

19 komentarzy:

  1. Dzisiaj skończyłam czytać jedną nogą w grobie, myślę, że Ci się spodoba równie mocno jak pierwsza część.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmmm, może warto by się temu przyjrzeć z bliska. Choć okładka mi się nie podoba.

    OdpowiedzUsuń
  3. mnie też okładka jakoś nie przypadła do gustu, ale w końcu nie ocenia się książki po okładce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. podoba mi się, zarówno okładka jak i treść, więc dopisuję do listy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wysoka ocena i ciekawa recenzja w pełni mnie przekonują:))
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli będę miała okazję to chętnie przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Taaaaaak! Uwielbiam tę serię :D Drugi tom też trzyma poziom!! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Koniecznie muszę zapoznać się z tą serią. Mam nadzieję, że okazja pojawi się jak najszybciej. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Okładka jest super:) Ale nie wiem, czy mam teraz ochotę na wampiry. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo zachęcająca recenzja :) Chociaż mnie okładka się akurat nie podoba.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wysoka ocena! To super! Tyle osób zachwala, że i może ja się pokuszę wreszcie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Szkoda że to książka o wampirach - nie przepadam za nimi... i raczej po tę serię nie sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpisując na Twój komentarz: ja nie czytałam poprzednich książek z serii, przygód Sookie Stackhouse, więc ciężko mi porównać, a „Gorzej niż martwy” naprawdę mi się podobał :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Większości książek o wampirach unikam jak ognia. Sama nie wie dlaczego, ale po prostu nie przepadam za opowieściami gdzie występują.

    OdpowiedzUsuń
  15. Okładka jest intrygująca i ogólnie mam zamiar przeczytać. Poprzedni komentarz usunęłam, bo wysłałam za wcześnie . :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Jakoś nieprzepadam za książkami o wampirach.. więc raczej nie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Mi ta książka bardzo przypadła do gustu i cieszę się, że ty czujesz tak samo ;-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Książka jest niesamowita, tak jak kolejne części. Warto przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń